Zagraniczne staże zawodowe budowlanki- sprawozdanie

 Co osiągnęliśmy? Dlaczego było warto? Zagraniczne staże zawodowe budowlanki.

Mobilności: Job Shadowing: 03.12.2023r.- 09.12.2023r.

                       Staże zawodowe uczniów: 05.05.2023r. – 25.05.2023r.

Liczba uczestników projektu: 22

Miejsce realizacji projektu: Niemcy w Schkeuditz.

Suma dofinansowania: 181160.40 PLN

Numer projektu: FERSVET – 2022 – 1-PL – KA122 – VET – 000072783.

Wzrost zdawalności egzaminu zawodowego oraz szans na zatrudnienie.

Realizacja projektu FERS na zasadach Erasmus + wpłynęła bezpośrednio na podniesienie jakości kształcenia praktycznego w szkole, co znalazło odzwierciedlenie w wynikach egzaminów zawodowych. Udział naszych uczniów w stażach zagranicznych pozwolił im zdobyć praktyczne umiejętności w rzeczywistych warunkach europejskiego rynku pracy. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć specyfikę wykonywanego zawodu oraz zapoznać się z nowoczesnymi technologiami i standardami pracy. Wprowadzenie zdobytych doświadczeń do programów nauczania praktycznego zwiększyło skuteczność przygotowania uczniów do egzaminów zawodowych, co przełożyło się na ich wyższą zdawalność i tym samym zwiększyło ich konkurencyjność na rynku pracy.

Zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie

Udział w stażu pozwolił uczniom na przełamanie barier związanych z pracą w nowym środowisku oraz komunikacją w języku obcym. Możliwość radzenia sobie w różnych sytuacjach zawodowych w innym kraju wzmocniła ich poczucie kompetencji i pewności siebie. Zdobycie pozytywnych opinii od zagranicznych pracodawców oraz nawiązanie relacji z międzynarodowymi zespołami stało się dla uczestników istotnym źródłem motywacji i wiary w swoje umiejętności.

Skuteczna komunikacja zawodowa i pokonywanie barier językowych

Projekt stworzył doskonałe warunki do rozwoju kompetencji językowych uczniów i nauczycieli. Praca w międzynarodowych zespołach, codzienna komunikacja z pracodawcami pomogły uczestnikom w opanowaniu języka angielskiego oraz języków lokalnych na poziomie umożliwiającym skuteczną komunikację zawodową. To z kolei zwiększyło ich elastyczność oraz zdolność do pracy w środowisku wielokulturowym, co jest kluczową umiejętnością na współczesnym rynku pracy.

Wprowadzanie innowacji opartych o staże zagraniczne

Doświadczenia zdobyte podczas staży zagranicznych zostały wykorzystane do modyfikacji i wzbogacenia programów nauczania teoretycznego praktycznego w szkole. Wprowadzone innowacje, takie jak nowe metody pracy, nowoczesne technologie czy standardy europejskie, pozwoliły lepiej dostosować proces kształcenia do realnych potrzeb rynku pracy.

Wzrost działań promujących europejski wymiar szkoły

Dzięki realizacji projektu wzrosła aktywność szkoły w zakresie promocji europejskiego wymiaru edukacji. Uczestnictwo w międzynarodowym programie podniosło prestiż placówki, co zachęciło kolejnych uczniów i nauczycieli do angażowania się w działania o charakterze europejskim. Zdecydowanie wzrosły kompetencje metodyczne kadry. Organizacja warsztatów, prezentacji oraz spotkań z uczniami, którzy brali udział w projekcie, pozwoliła na rozpowszechnienie idei mobilności oraz współpracy międzynarodowej w społeczności szkolnej i lokalnej.

Realizacja projektu w sposób kompleksowy przyczyniła się do podniesienie jakości kształcenia zawodowego w naszej placówce oświatowej , wspierając rozwój uczniów i nauczycieli oraz umacniając pozycję placówki na rynku edukacyjnym.

Co dalej ? Co nas czeka?

Miło nam poinformować, iż realizujemy kolejny projekt FERS w oparciu o zasady programu Erasmus +

„Przekraczając granice: projekt mobilności dla technikum o wielu specjalizacjach” 

FERS – VET – 2024 -1- PL01 – KA122 – VET – 000204686

„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”

Suma dofinansowania: 69 558,00 EUR, 309 985,23 PLN.